Tim 0-100

Fællesskab og fest i Tim 0-100
Vi er ca. 1200 indbyggere i Tim Sogn, en lille vestjysk landsby med opland, som danner rammen for Tim 0-100. Sognets logo fra 2016 illustrerer det fællesskab, som vi har opnået under udvikling af Tim 0-100, hvor vi har accelereret fra 0-100, og hvor fællesskabet er på tværs af alder, men også på tværs af køn, interesser, integritet og meget mere. Det store fællesskab ses tydeligt, når Forårsfesten under Tim GIF hvert år løber af stablen. Der øves revy, der dannes hold til Gadedyst. Dagene er samlingspunkt for både børn, unge og ældre, da programmet er spækket med aktiviteter for alle 0-100 år.

Oplev i Tim 0-100
Tim er smukt placeret mellem de vestjyske skove Hoverdal og Rejkjær Sande. Tim mose med sit rige dyreliv og fauna samt Vester Tim enge er blot nogle af de perler, som danner en væsentlig baggrund for det lille lokalsamfund. Naturen tages dagligt i brug, især af vore institutioner Tim Vuggestue og Børnehave, Dagplejen, Tim Skole/SFO/Klub og Tim Plejehjem. Også foreninger har glæde heraf – Tim Spejderne, Tim Gymnastik- og Idrætsforening, Tim Jagtforening og Tim Borgerforening med deres årlige arrangementer: Skovdage, Kul’naturaften, Sct. Hans fest m.v..  Mange lokale går på jagt på både kronvildt og råvildt, men også på kantareller og andre spisesvampe.
Øvrige perler i naturen samt andre faciliteter vil fra ultimo 2016 fremgå af store oversigtskort/skilte placeret på Torvet og ved Tim Hallen. Også her vil der være et overblik over gå-, cykle- og løberuter. Tag afsted alene, eller mød op til fælles afgang fra Tim Hallen, hvor du får rig mulighed for også at deltage sammen med andre  i f.eks. Klausieløbet, hvor vi i 2016 har vundet førstepræmien for ‘det største tilmeldte hold’ – et fremmøde, som spændte fra 0-70 år.
Udover de skønne overnatningsmuligheder, som findes i form af shelters og teltpladser i den frie natur, findes der et lokalt ‘Bed & Breakfast’ i Hovedgaden i Tim. Også i Ulfborg, Vedersø og Ringkøbing findes overnatningsmuligheder.

Foreningsliv og glæde i Tim 0-100
Sammenholdet og opbakningen i Tim er stærkt, og sammen har private og erhverv indsamlet mere end 3,9 mio. kr. til renovering og ombygning af Tim Hallen i 2016. Tim Hallen  0-100 danner rammen for en stor del af foreningslivet i Tim. Bl.a. gymnastik, fodbold, håndbold, badminton og tennis, og fra 2017 også yoga og fitness. Gå-, løbe- og cykelture starter ud fra Tim Hallen, og Tim Skole er brugere af hallen i forbindelse med både undervisning og årets musical. Fodboldturneringer og den årlige gymnastikopvisning bakkes op af byens og oplandets borgere.
Tim Hallen er også stedet, hvor du kan være en del af den årlige fastelavnsfest, julefrokost og julebal – ligesom du som privatperson har mulighed for at fejre festlige begivenheder i skønne rammer. Der arrangeres desuden fællesspisninger flere gange årligt, hvor der drøftes løst og fast, rekrutteres frivillige og skabes synergi borgerne imellem. Foredrag og øvrige arrangementer er ligeledes på plakaten.

Vi passer på alle i Tim 0-100
2016 blev året, hvor Ringkøbing-Skjern Kommune bevilgede 43 mio. kr. til ombygning og renovering af Tim Skole samt nybygning/flytning af børnehaven Fresiahaven til ære for byens yngste borgere. Tim Skole med sine ca. 250 elever er en velfungerende folkeskole med overbygning, så du på Tim Skole kan gå til og med 9. klasse.
Med børnehavens/vuggestuens beliggenhed tæt på både Tim Hallen, Tim Skole og Tim Plejehjem kan vi med stolthed sige, at Tim 0-100 er et symbol på fællesskabet fra 0-100 år, så vi på grund af institutionernes fysiske beliggenhed får uanede af muligheder for et endnu tættere fællesskab og samarbejde.

Lev i Tim 0-100
Erhvervslivet er rigt præsenteret i Tim, og dækker over håndværkere, autoværksteder/autoforhandlere, lægehus, dyrelæge, frisører mv. samt Dagli’ Brugsen.  Hertil kommer den del af erhvervslivet, som holder til i industriområde samt dambrug og landbrug. Byen har en Genbrugsbutik, som drives af frivillige og dermed danner rammen for en del af fællesskabet 0-100.
Du har mulighed for at handle stort set alt i Dagli Brugsen i Tim. Den ligger centralt og er godt besøgt. Her er bagerbrød og frokostretter, dagligvarer og gode tilbud både indenfor food og non-food. Dagli Brugsen støtter op om Tim Skole’s ‘Projekt Sund Mad’, og er leverandører til arrangementerne i byen. Med dette, sammenholdt med Apoteker-håndkøbsudsalg, kan de flestes behov for daglig lokal handel opfyldes.

Alle veje fører til Tim 0-100
Det er let at komme til og fra Tim, da der dagligt går adskillige bus og tog – og med stationen placeret lige  midt i byen overfor vort Lægehus, er toget et flittigt brugt transportmiddel til og fra både Ringkøbing, Ulfborg, Holstebro, Struer og Skjern. Der går også bus til Ringkøbing, som vore folkeskoleelever gratis kan benytte ved hjælp af et kommunalt bevilget buskort. Der er ligeledes flere skolebusruter, som trygt transporterer børn til og fra opland til Tim Skole.
2016 blev ligeledes året, hvor Tim blev udstyret med cykelsti fra Hoverdal/Præsteboligen mod øst til Vester Tim til Tim Kirke mod vest. Ja, byen rækker langt mod vest, og er i sig selv et besøg værd. Her banes vejen til havet, hvortil der kun er ca. 10 km. Cykelstien gør det både attraktivt og sikkert at færdes for de mange cyklister, som har valgt dette transportmiddel/denne fritidsinteresse.

Med denne lille beskrivelse håber vi, at DU har lyst til at være en del af Tim 0-100.

På gensyn

Se boliger og byggegrund til salg under Nyttig info